КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«БАБАЇВСЬКИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК)
ВИСОЧАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
ХАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

Додаток до наказу № 10 – о/д
від 22.01.2021

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти
закладу дошкільної освіти

І.Загальні положення

1.1. Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти закладу дошкільної освіти(далі- Положення) розроблено відповідно до вимог статті 41 Закону України “Про освіту”

1.2. Педагогічна рада, як колегіальний орган управління закладу дошкільної освіти формує систему та затверджує процедури внутрішньої системи забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізм забезпечення академічної доброчесності (ст.20 Закон України “Про дошкільну освіту”)

1.3.Положення поширюється на всіх працівників закладу дошкільної освіти, які здійснюють професійну діяльність відповідно до трудових договорів, зокрема на працівників, які працюють за сумісництвом.

1.4. Термін дії Положеннянеобмежений. Положення діє до затвердження нового.

1.5. Функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі- ВСЗЯО) забезпечує керівник закладу дошкільної освіти в межах наданих йому повноважень.

1.6. Коригування змісту, зміни та доповнення до цього Положення вносить керівник закладу дошкільної освіти за згодою педагогічної ради.

1.7 Критерії ефективності ВСЗЯО:

· Всебічний розвиток дитини дошкільного віку відповідно її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб, формування та набуття нею життєвого соціального досвіду;

· Якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників;

· Оптимальне матеріально-технічне, навчально-методичне, психолого-педагогічне,медико-соціальнезабезпеченняякості організації освітньогопроцесу;

· Дієва система управління закладом дошкільної освіти.

1.8. Компоненти ВСЗЯО:

· Стратегія (політика)

· Організаційно-функціональна структура;

· Процедура внутрішньої системи оцінювання якості освіти та освітньої діяльності;

· Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;

· Критерії, правила і процедури оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;

· Умови якості організації освітнього процесу

· Система та процес управління закладом дошкільної освіти, зокрема інформаційні

· Система та механізми забезпечення академічної доброчесності.

ІІ.Стратегія (Політика) внутрішньої системи забезпечення якості освіти

2.1. Стратегія , Політика внутрішня система забезпечення якості освіти (далі - Політика) визначає мету і завдання її впровадження та принципи, на яких вона будується.

2.2. Мета Політики ВСЗЯО:

· Гарантування якості дошкільної освіти здобувачів;

· Формування довіри суспільства до закладу дошкільної освіти.

2.3. Завдання Політики ВСЗЯО:

· Створити освітнє середовище для оптимального розвитку кожного вихованця,відповідно до його задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних,психічних та фізичних осібливостей, культурних потреб ;

· Забезпечити умови постійного професійного зростання та самореалізації педагогів;

· Актуалізувати питання забезпечення умов, які сприяють якісній організації освітнього процесу та інклюзивній освіті.

· Отримувати об'єктивну інформацію про функціонування і розвиток закладу дошкільної освіти;

· Сприяти розвитку партнерських відносин усіх учасників освітнього процесу;

· Забезпечувати інформаційну відкритість діяльності закладу дошкільної освіти;

· Запобігати проявам дискримінації ,булінгу;

· Оптимальні чинники впливу на результативність освітнього процесу та впровадження їх у дію.

2.4.Принципи Політики ВСЗЯО:

· Дитиноцентризм. Головний суб'єкт на якому спрямована освітня діяльність закладу - дитина.

· Автономність. Самостійність у визначенні стратегії і напрямів розвитку закладу, виборі форм і методів організації освітнього процесу, які відповідають нормативно-правовим документам, базового компоненту дошкільної освіти;

· Системність. Усі компоненти та функції системи управління діяльністю закладу дошкільної освіти взаємопов'язані що створює взаємозалежність між ними

· Цілісність. Єдність усіх видів освітніх впливів на здобувача дошкільної освіти, їх підпорядкованості головній меті освітньої діяльності, яка передбачає всебічний розвиток, виховання і соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання протягом життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності трудової діяльності та громадської активності;

· Партнерство. Взаємодія учасників освітнього процесу, побудована на довірі та повазі, зацікавленістю до суб'єктів освітнього процесу, відповідно до їх поточних та майбутніх потреб, готовності до конструктивної співпраці для досягнення високої якості освітнього процесу,

· Гнучкість та адаптивність. можливість відповідно до внутрішніх умов та зовнішніх впливів міняти методи управління якістю отримувати зворотні зв'язкита різні комунікації

· Інноваційність. здатність продукувати та впроваджувати нові відсутні у практиці закладу ідеї технології методики пов'язані із забезпеченням якості дошкільної освіти.

ІІІОрганізаційно-функціональнаструктура внутрішньої системи забезпечення якості освіти

3.1.Організаційно-функціональна структура ВСЗЯО - це суб'єкти, які здійснюють або включені у процеси оцінювання якості освіти та інтерпретації отриманих результатів: адміністрація закладу; тимчасові структури (творчі ініціативні групи педагогів, групи моніторингу); педагогічна рада.

3.1.1.Адміністрація закладу дошкільної освіти:

· Формує блок локальних актів що регулюють функціонування ВСЗЯОзакладу дошкільної освіти і додатків до них, представляє їх на засіданні педагогічної ради,після схвалення педагогічною радою, керівник затверджує і контролює їх виконання;

· Готує пропозиції, спрямовані на вдосконалення ВСЗЯО у закладі дошкільної освіти, бере участь у заходах щодо до змісту пропозицій;

· Організовує проведення у закладі дошкільної освіти контрольно - оцінних процедур;

· Забезпечує умови для підготовкипедагогів закладу дошкільної освіти, батьків або їхніх законних представників дітей, громадських експертів до здійснення контрольного - оцінних процедур;

· Організовує та здійснює систему моніторингу якості освіти:збір,обробка( аналіз) зберігання, та надання інформації про стан і динаміку розвитку на рівні закладу дошкільної освіти;

· Формує інформаційно-аналітичні матеріали за результатами оцінки якості освіти; та надає інформацію про якість освіти на різні рівні системи управління( педагогічна рада, загальні збори колективу)

· Ухвалення управлінські рішення щодо розвитку якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих в процесі реалізації ВСЗЯО.

3.1.2.Тимчасові структури (творчі ініціативні групи педагогів, група моніторингу)

· Розробляють або формують методики оцінки якості освіти за напрямами діяльності закладу дошкільної освіти: параметри, критерії та показники, методи та форми;

· Беруть участь в експертизі динаміки розвитку вихованців та рівня професійної компетеності педагогів закладу дошкільної освіти.

· Формують пропозиції для адміністрації з вироблення управлінських рішень за результатами внутрішньої оцінки якості освіти на рівні дошкільного закладу.

3.1.3.Педагогічна рада:

· Діє в межах повноважень, визначених на нормативно-правовими актами;

· Розглядає, ухвалює та оцінює основні питання діяльності закладу дошкільної освіти;

· Ухвалює рішення щодо питань функціонування закладу дошкільної освіти, оновлення змісту освіти в зв'язку з появою нових стандартів освіти; підвищення рівня професіоналізму педагогів через впровадження нових освітніх технологій; підвищення якості освіти на основі аналізу результатів, отриманих у процесі оцінки якості.

IV.Процедури внутрішньої системи оцінювання якості освіти та освітньої діяльності.

4.1. Процедури ВСЗЯОє внутрішній контроль якості освітньої діяльності (далі-Контроль) та внутрішній моніторинг якості освіти (далі - Моніторинг) які дають змогу здійснювати систематичний аналіз якості організації освітнього процесу, його ресурсного забезпечення, результатів. Процедури ВСЗЯО спрямовані на:

· Удосконалення планування та організації освітнього процесу, спрямованого на розвиток компетентності здобувачів освіти;

· Посилання кадрового потенціалу закладу освіти та формування системи методичної роботи, яка сприяє підвищенню професійної кваліфікації педагогічних працівників;

· Формування й удосконалення необхідних ресурсів для організації освітнього процесу та підтримки здобувачів освіти;

· Розвиток інформаційних систем з метою підвищення ефективності управління освітнім процесом;

· Максимальне усунення ефекту неповноти і неточності інформації про якість освіти як на етапі планування освітніх результаті так і на етапі оцінки ефективності освітнього процесу по досягненню відповідної якості освіти.

4.2. Процедура Контролю у закладі дошкільної освіти визначається логічним та доцільним об'єднанням його видів (тематичний, підсумковий, фронтальний, оперативний)та змісту. Під час планування контролю застосовується технологічний прийом - розробляється циклограми, відповідно до методичних рекомендацій.

4.3. Процедура Моніторингубудується відповідно до визначених у закладі дошкільної освіти напрями.

4.4. Для процедури Контролю та моніторингу з урахуванням напрямів, та змісту добираються доцільніметоди та джерела отримання інформації.

4.5. Моніторинг є методам та формою Контролю.

4.6. Результати процедури Контролю та Моніторингуоприлюднюються у формі:

· Аналітичної доповіді на засіданні педагогічної ради;

· Звіту керівника на загальних зборах колективу;

· Проблемного аналізу - комплексне самооцінювання функціонування та розвитку закладу дошкільної освіти - у Програмі розвитку;

· Аналізу підсумків діяльності ЗДО за навчальний рік та літній період- щорічне самооцінювання - у Плані роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період.

4.7. Комплексне самооцінювання функціонування та розвитку закладу дошкільної освіти здійснюється відповідно до критеріїв та індикаторів, пропонованих Державною службою якості освіти України. Проблемний аналіз комплексного самооцінювання є основою для розроблення Програми розвитку закладу (здійснюється один раз на 3-5 років)

4.8. Щорічне самооцінювання підсумків діяльності закладу дошкільної освіти за навчальний рік та літній період здійснюється за блокової системою аналізування. Підсумковий аналізє першим розділом Плану роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній періодта основою для його розроблення.

4.9. План роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період є програмою реалізацію процедур ВСЗЯО.

4.10.1.Документи:

· Програма розвитку закладу дошкільної освіти на 3 -5 років;

· План роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період;

· План роботи педагога щодо організації освітнього процесу;

· Протоколи педагогічної ради, загальних зборів колективу;

· Накази керівника .

4.10.2.Матеріали:

· Проблемний (комплексний )аналіз;

· Аналіз підсумків діяльності ЗДО на навчальний рік літній період;

· Циклограма внутрішнього контролю в ЗДО на навчальний рік;

· Методики моніторингових досліджень за напрямами діяльності;

V.Критерії,правила і процедури оцінювання здобувачів дошкільної освіти

5.1. Моніторинг індивідуального розвитку дає змогу визначити рівень компетентності вихованців відповідно до змісту освітніх лінії базового компонента дошкільної освіти:здоров'язбережувальна, особистісно - оцінна, родинно-побутова, соціально-комунікативна, природничо-екологічна, предметно-практична, художньо-продуктивна,ігрова,сенсорно- пізнавальна,математична, мовленнєва.

5.2. Очікувані результатинавчання здобувачів дошкільноїосвіти містяться в основній програмі за якою організовано освітній процес у закладі дошкільної освіти (ст. 23 Закону України «Про дошкільну освіту»)

5.3 Методику моніторингу індивідуального розвитку здобувачів дошкільної освіти - процеси, параметри, критерій, інструменти та методи -затверджує педагогічна рада строком на 5 років, зберігається в групах і методичному кабінеті у теках відповідно до вікової категорії здобувачів освіти.

5.4.Періодичність проведення моніторингу - два рази на рік:

· На початку навчального року (жовтень) -проводиться з метою виявлення рівня розвитку дітей і коригування освітнього процесу по розділам освітньої програми тими дітьми, які можуть успішно освоювати освітню програму але потребують індивідуальної роботи;

· У кінці навчального року (квітень - травень) з метою порівняння аналізу результатів на початок і кінець року.

Можливе додаткове обстеження в січні особливостей динаміки розвитку тієї чи тієї дитини.

5.5. Інформація отримана, моніторі з подальшимїї аналізом, є основою для ухвалення управлінських рішень про підвищення ефективності освітнього процесу.

5.6. Моніторинг проводять вихователі, вузькі фахівці - музичний керівник, інструктор з фізичного виховання, вчитель логопед. Психічно динаміку розпізнавання психічних процесів, рис і якостей особистості проводить практичний психолог, моніторинг фізичного здоров'я здійснює медичний персонал закладу. За потребою діагностичні процедури можна проводити вихователь-методист закладу дошкільної освіти.

5.7.Педагоги аналізують результати моніторингу, визначають рівень ефективності педагогічних впливів стосовно кожної дитини, вибудовують картину індивідуальної траєкторії розвитку і оцінюють єдину картину в віковій групі загалом. Роблять висновки і роблять своєчасні коригувальні дії.

Підсумки Моніторингу дають можливість бачити індивідуальні та групові результати організованого педагогами освітнього процесу. Оброблені результати такого аналізу є основою конструювання освітнього процесу на новий навчальний рік, введення різних завдань тощо.

5.8 Вихователь-методист на основі висновків педагогів розробляє аналітичну довідку.Формулює рекомендації щодо вдосконалення освітнього процесу на новий навчальний рік та особливостей коригування перспективного плану освітнього процесу у групах.

5.9 Аналітична довідка за результатами моніторингу вводиться у склад підсумкового аналізу діяльності закладу дошкільної освіти за навчальний рік, обговорюється на засіданні педагогічної ради, чи впливає на визначення річних завдань діяльності на новий навчальний рік.

5.10. Проведення процедур моніторингу, обговорення їх результатів у формі психолого-педагогічного консиліуму фіксуються у Плані роботи закладу дошкільної освіти.

VI.Критерії, правила і процедури оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників

6.1. Оцінювання професійної діяльності педагогів відбуваються під час атестаційного та між атестаційного періоду

6.2. Оцінювання професійної діяльності педагогів під час атестаційного періоду.

6.2.1. Атестаційний період визначається навчальним роком, в якій передбачена атестація педагогічного працівника. У цей період відповідно до індивідуального плану підготовки та проходження атестації здійснюється система заходів, спрямованих на комплексне оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників, яке передбачає розгляд матеріалів з досвіду роботи, вивчення необхідної документації, порівняльний аналіз результатів діяльності впродовж усього періоду від попередньої атестації. Необхідною умовою об'єктивного оцінювання є всебічний аналіз освітнього процесу, організованого педагога який атестується, вивчення думки батьків та колег.

6.2.2. Характеристика діяльності педагога відповідної кваліфікації визначається відповідно до порядку підвищення кваліфікації.

6.2.3. Який атестується здійснює самоаналіз професійної діяльності виходячи з:

· Динаміки розвитку базових (інтегральних )якостей дітей;

· Емоційного благополуччя дітей в умовах організованої та самостійної діяльності;

· Раціональної організації предметно-просторового розвивального середовища, створення соціальної ситуації розвитку

· Варіативних форм взаємодії з дітьми;

· Реструктуризації змісту освітньої діяльності;

· Рівня та форми залучення батьків в освітній процес.

6.3. Оцінювання професійної діяльності педагогів у міжатестаційний період

6.3.1. Оцінювання професійної діяльності педагогів у міжатестаційний період відбувається відповідно плану роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період у процесі тематичного,підсумкового контролю

6.3.2. Критерії та методи оцінювання професійної діяльності педагогів під час тематичного контролю розробляються з урахуванням обсягу та змісту теми вивчення. Матеріал зберігається у методичному кабінеті.

6.3.3. Під час підсумкового контролю за результатами діяльності закладу за навчальний рік здійснюється анкетування педагогів з метою визначення їхніх професійних потреб, прогнозування методичної роботи, що дає змогу розробити індивідуальний проектний план розвитку професійної компетентності для кожного педагога та окреслити пріоритети діяльності закладу на наступний навчальний рік.

6.3.4. Методика формування індивідуального проекту плану розвитку професійної компетентності педагога як форма сам аналізу здійснюється відповідно до методичних рекомендацій, за потребою затверджує педагогічна рада.

6.3.5. Анкети педагогів для прогнозування методичної роботи та узагальнені матеріали індивідуальних проектів планів розвитку педагогів зберігаються в методичному кабінеті.

6.4. Результатом оцінювання професійної компетентності педагога в атестаційний період є підсумки атестації відповідно порядку підвищення кваліфікації. Результатом оцінювання У міжатестаційний період є побудова індивідуального плану розвитку професійної компетентності педагога на навчальний рік, в якому передбачена цілеспрямована методична допомога.

6.5. Документи які засвідчують проведення процедур оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників:

· План роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період;

· Індивідуальний план підготовки на проходження атестації;

· Протокол засідання педагогічної ради, атестаційної комісії;

· Накази керівника;

VII.Умови якісної організації освітнього процесу

7.1. Матеріально-технічні умови;

7.1.1. Безпечність, доступність і комфортність будівлі, приміщення, споруди, обладнання і території;

7.1.1.1. Територія та приміщення чисті і охайні. Обладнання території та приміщень справне.

7.1.1.2. Територія захвату доступна для несанкціонованого заїзду транспорту та сторонніх осіб. У приміщення закладу допускається виключно учасників освітнього процесу.

7.1.1.3. На території закладу відсутні колючі дерева, кущі, гриби та рослини з отруйними властивостями, зазначені у відповідному переліку.

7.1.1.4. Територія ділянки закладу освітлюється у вечірній та нічний час.

7.1.1.5. Систематично (щоденно) здійснюється огляд території щодо її безпечності для освітнього процесу.

7.1.1.6. У закладі забезпечено архітектурна доступність, приміщення і територія закладу адаптована до використання учасниками освітнього процесу, зокрема: туалетні кімнати, групові осередки, маршові сходи облаштовані з урахуванням індивідуальних освітніх потреб.

7.1.1.7. У закладі, в разі потреби, облаштовуються стадії ресурсна кімната (осередок), у наявності дидактичні засоби відповідно до освітніх потреб здобувачів освіти.

7.1.1.8. Групові приміщення для дітей раннього віку розташовані на першому поверсі та забезпечені окремими виходами.

7.1.1.9. Кожне групове приміщення для дітей певного віку ізольоване від решти групових приміщень

7.1.1.10. Групові та ігрові майданчики облаштовані для ігор та діяльності дітей.

7.1.1.11. Майданчики обладнаний тіньовими навісами, ігровим та фізкультурно спортивним обладнанням,що відповідає кількості вікових груп та віковим особливостям здобувачів освіти та запитом дітей з особливими освітніми потребами.

7.1.1.12. У приміщеннях закладу повітряно тепловий режим та освітлення відповідає санітарним нормам.

7.1.1.13. Приміщення прибрані, утримуються в порядку і чистоті. Здійснюється щоденне вологе прибирання та провітрювання усіх приміщень. меблі, обладнання, опалювальні прилади, підвіконня, стіни, ручки дверей тощо щоденно протираються. Столи в ігрових групових приміщеннях, після кожного прийому їжі миються. Облаштовані туалети, утримуються в належному стані.

7.1.1.14. У будівлі та на території закладу відсутні ризики травмування учасників освітнього процесу.

7.1.2. Оснащеність групових приміщень, кабінетів сучасним обладнанням, меблями та засобами навчання.

7.1.3. Дотримання вимог охорони праці, безпека життєдіяльності, пожежної безпеки, правила поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.

7.1.4. Використання джерел фінансування та утримання на розвиток матеріально-технічної бази закладу.

7.2. Навчально-методичні умови.

7.2.1. Освітній простір групових приміщень та інших основних приміщень забезпечує реалізацію завдань освітньої програми та мотивує здобувачів дошкільної освіти до оволодіння різними видами компетенцій.

7.2.2. Компоненти предметно-просторового розвивального середовища у групах відповідають освітній програмі та віковим можливостям дітей (розвивальні осередки), сучасним вимогам (трансформовані, поліфункціональність, варіативність, доступність, безпека )

7.2.3. Добір іграшок, посібники та обладнання відповідає встановленим вимогам. Для занять з використанням комп'ютерів та технічних засобів навчання створено відповідні умови.

7.2.4. Забезпечення умов для інклюзивного навчання здобувачів освіти.

7.2.5. Врахування національно - культурних, кліматичних умов, в яких здійснюється освітній процес.

7.3. Психолого-педагогічні умови.

7.3.1. Забезпечення емоційного благополуччя через безпосереднє спілкування з кожною дитиною; шанобливе ставлення дорослих до людської гідності кожної дитини, до її почуттів і потреб; формування та підтримка її позитивної самооцінки, впевненості у власних можливостях і здібностях.

7.3.2. Використання в освітній діяльності форм і методів роботи з дітьми, що відповідають їхнім віковим та індивідуальним особливостям (неприпустимо як штучне прискорення, так і штучне уповільнення розвитку дітей)

7.3.3. Побудова освітньої діяльності на основі взаємодії дорослих з дітьми, орієнтованої на інтереси і можливості кожної дитини.

7.3.4. Підтримка дорослими, позитивних доброзичливих відносин між дітьми, зокрема які належать до різних національно-культурних, релігійних спільнот і соціальних верств, а також мають різні (зокрема обмежені) можливості здоров'я;розвиток у дітей комунікативних здібностей, що дають змогу вирішувати конфліктні ситуації з однолітками; розвиток вміння працювати в групі однолітків в різних видах діяльності.

7.3.5. Підтримка ініціативи і самостійності дітей через створення умов для вільного вибору специфічних для них видів діяльності, учасників спільної діяльності та спілкування; для прийняття дітьми рішень, прояву своїх почуттів та висловлювання думок; через активну допомогу дітям у різних видах діяльності;

7.3.6. Здійснення системної роботи з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству. Захист дітей від усіх форм фізичного та психічного насильства.

7.3.7. Партнерська взаємодія з батьками. Підтримка батьків у вихованні та розвитку дітей, охоронні зміцнення їхнього здоров'я, залучення сімей безпосередньо в освітню діяльність.

7.4. Медико-соціальні умови.

7.4.1. Створення умов для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я дітей.

7.4.1.1. Функціонування медичного кабінету з відповідним медичним обладнанням для проведення профілактичних оглядів

7.4.1.2. Медичне обслуговування дітей здійснюється медичним працівником відповідно до їхніх функціональних обов'язків, у разі потреби надається медична допомога.

7.4.1.3.Організація заходів щодо дотримання протиепідемічного режиму.

7.4.1.5. Планування і проведення фізкультурно - оздоровчої роботи у різних організаційних формах.

7.4.1.6. Наявність фізкультурно спортивного обладнання та інвентарю для розвитку рухової активності здобувачів дошкільної освіти.

7.4.1.7. Планування та здійснення медико - педагогічного контролю за організацією фізичного виховання (2 рази на навчальний рік)

7.4.1.8. Проведення контролю за станом здоров'я дітей, за санітарно-гігієнічним режимом у закладі дошкільної освіти.

7.4.2. Створення умов для якісного харчування здобувачів дошкільної освіти.

7.4.2.1.Забезпечення різного корисного та збалансованого харчування, що відповідає потребам усіх здобувачів дошкільної освіти.

7.4.2.2. Виконання натуральних норм харчування.

7.4.2.3.Дотримання санітарно-гігієнічних вимог щодо харчування здобувачів освіти.

7.4.2.4. Сприяння формуванню культурно - гігієнічних навичок здобувачів освіти у процесі організації харчування.

7.4.2.5. Здійснення контролю за організацією харчування та дотримання питного режиму.

7.5. Умови інклюзивної освіти.

7.5.1. Розроблення індивідуальних програм розвитку для осіб з особливими освітніми потребами.

7.5.2. Облаштування та використання ресурсної кімнати чи осередків.

7.5.3. Формування команди психолого-педагогічного супроводу та здійснення злагодженої діяльності.

7.5.4. Вивчення потреб учасників освітнього процесу для адаптації освітнього середовища з урахуванням принципів універсального дизайну тощо.

VIII.Система та процеси управління закладом дошкільної освіти

8.1. Визначення системи планування та організації діяльності закладу дошкільної освіти.

8. 1.1.Сформульована стратегія - програма розвитку закладу дошкільної освіти, яка відповідає особливостям та умовам діяльності закладу, чіткою і вимірюваною, у якій відображається перспективність та спрямованість на підвищення якості освітньої діяльності.

8.1.2. Сформована тактика діяльності - план роботи закладу дошкільної освіти на навчальний рік та літній період (можуть формуватися окремим планом):

· Враховані визначені у програмі розвитку перспективні заходи;

· Побудована на засадах аналізу підсумки діяльності (щорічного самооцінювання) закладу дошкільної освіти за минулий період;

· Структура та зміст висвітлює систему роботи у всіх структур закладу на внутрі на вирішення річних завдань та процесів його якісного функціонування та розвитку;

· Розроблення залучено працівників закладу та батьків здобувачів дошкільної освіти.

Результати роботи закладу відповідно плану розглядаються на засіданнях педагогічної ради. План обговорюється та схвалюється на засіданні педагогічної ради ,затверджує керівник.

8.1.3. Визначена система планування освітнього процесу у всіх педагогів закладу дошкільної освіти. Види, форми та особливості змістових компонентів планів педагогів сформована у методичних рекомендаціях цього положення про планування освітнього процесу, ухвалених педагогічною радою.

8.2.Ефективність кадрової політики:

· Укомплектованість кадрами, освітній рівень педагогів; рівень кваліфікації (динаміка зростання числа працівників які пройшли курси підвищення кваліфікації), динаміка зростання категорійності;

· Створення умов для постійного підвищення кваліфікації, впровадження педагогічними працівниками інновацій в освітній процес, залучення до участі педагогів у експериментальній діяльності;

· Обговорення питань підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи на засіданні педагогічної ради;

· Відзначення матеріальне та моральне заохочення педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності;

· Цілеспрямований методичний супровід професійного зростання педагогів;

· Координування діяльності та взаємин педагогів щодо прийняття та реалізації рішень делегування окремих функцій управління;

· Формування та розвиток корпоративної культури.

8.3.Організація єдиного інформаційного простору

8.3.1. формування системи інформаційного забезпечення управління закладом дошкільної освіти відповідно до визначення умов у розділі VII (технічнікарти для збору аналізу інформації та прийняття управлінських рішень)

8.3.2.Наявність технологічного обладнання, сайту,програмне забезпечення.

8.3.3. Наявність загальнодоступних ресурсів (інформаційні стенди, сайт закладу) зміст інформації про діяльність є відповідним вимогам законодавства. інформація регулярно поповнюється вчасно оновлюється.

8.4. Діяльність органів громадського самоврядування.

8.4.1. Діє вищий орган громадського самоврядування - загальні збори колективу закладу дошкільної освіти.

8.4.2. Діє орган самоврядування працівників закладу.

8.4.4. Органи громадського самоврядування діють відповідно до законодавства. Освітні та соціальні ініціативи, висунуті чинними органами, підтримує керівництво.

ІХ.Система і механізми забезпечення академічної доброчесності

9.1. Педагогічні працівники дотримуються вимог академічної доброчесності:

· посилаються на джерела інформації, я використати второй, розробки,твердження, відомості.

· виконують норми законодавства про авторські права і суміжні права;

· надають достовірну інформацію про:

-методика і результати досліджень;

-джерела використаної інформації;

-власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу ) діяльність

-визначають дотримання академічної доброчесності дітьми;

-об'єктивно оцінюють результати освітнього процесу та якості дошкільної освіти дітей.

9.2. Педагогічні працівники обізнані щодо видів порушення академічної доброчесності.

· Обман - неправдивими інформування щодо власної освітньої (наукової, творчої_ діяльності чи організації освітнього процесу:

· Академічний плагіат - представлення результатів наукової діяльності інших осіб і в якрезультатів власної діяльності, а також відтворення текстів інших авторів без зазначення автора;

· Самоплагіат - представлення своїх уже опублікованих наукових результатів як нових;

· Фабрикація- вигадування інформації, що використовується в освітньому процесі,

· Фальсифікація - зміна чи модифікація інформації, є застосовується в освітньому процесі.

· Списування - використання під час письмових робіт зовнішніх джерел інформації, крім дозволених.

· Хабарництво - надання або отримання коштів, майна, пільг, чи будь-яких інших благ щодо цього, щоб отримати переваги в освітньому процесі;

· Не об'єктивне оцінювання -свідоме з завищення або заниження оцінки результатів навчання.

9.3. Відповідальність педагогічних працівників щодо порушення академічної доброчесності, які встановлено Законом України” Про освіту”.

· Позбавляються наукового ступеня вченого звання, педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;

· Отримують відмову у присвоєнні ступенів, знань, категорій;

· Втрачають право працювати у деяких закладах або займати деякі посади.

Кiлькiсть переглядiв: 21

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.